Dienstverlening.

We gaan voor goede dienstverlening. De overheid is er voor de burger. Daarom gebruikt de gemeente eenvoudige formulieren met helder taalgebruik en overzichtelijke regels. Zodat inwoners en ondernemers deze gemakkelijk kunnen invullen. Wachttijden, problemen en frustraties worden zo voorkomen.

  1. Brieven en formulieren van de gemeente zijn voor iedereen duidelijk, begrijpelijk en goed leesbaar. 

  2. Inwoners moeten hun zaken zoveel mogelijk vanuit huis kunnen regelen, terwijl de gemeentelijke organisatie telefonisch, digitaal en fysiek bereikbaar moet zijn tijdens kantooruren. 

  3. Onze inwoners, ondernemers en organisaties worden telefonisch, via de mail of via een digitaal te raadplegen voortgangssysteem op de hoogte gehouden van de afhandeling van hun klacht, aanvraag of informatieverzoek. 

  4. De gemeente verstuurt altijd een ontvangstbevestiging aan de inwoners van een ingediend verzoek, een aanvraag of een klacht. 

  5. De gemeentelijke organisatie denkt proactief en oplossingsgericht mee met onze inwoners, ondernemers en organisaties. 

  6. Gemeentelijke besluiten zijn goed gemotiveerd onderbouwd en waar nodig voorzien van de juiste regelgeving. 

  7. Onze gemeentelijke organisatie levert maatwerk waar dat nodig en mogelijk is.