Oplossing voor woningbouw, voetbal en evenementen Rockanje.

De coalitie van IBV, VVD, PvaZ en BVNL heeft verheugd kennis genomen van het besluit van het college van Voorne aan Zee om in te zetten op woningbouw rondom de Drenkeling, het behouden van het voetbalcomplex en evenemententerrein. De coalitiepartijen zijn trots en blij met de samenwerking wat tot dit resultaat heeft geleid.

Na jaren van onzekerheid is er gezamenlijk een knoop doorgehakt. Hoewel dit in het verleden tot verdeelde visies leidde was het uitgangspunt altijd woningbouw voor onze inwoners. Voor de nadrukkelijke wens om woningbouw aan de rand van Rockanje mogelijk te maken lijkt nu voorzichtig een opening te zijn. De locatie aan de noordzijde van de Nieuwe Achterweg in Rockanje wordt hiervoor onderzocht.

Daarom kon het besluit genomen worden het voetbalcomplex van voetbalvereniging Rockanje en het evenemententerrein de komende 10 tot 15 jaar in stand te houden op de huidige locatie. Hierdoor is er ruimte voor de uitwerking en realisatie van woningbouw in Drenkeling fase 2.

Voor de coalitie is het zorgvuldig betrekken van omwonenden en de voetbalvereniging bij de verdere uitwerking van groot belang. Het college heeft in haar communicatie aangegeven dit nadrukkelijk mee te nemen. De coalitie hoopt dat dit participatietraject snel zal leiden tot de gewenste en noodzakelijke nieuwbouw in Rockanje.