Tineke Noordermeer-Swemmer

Commissie: Water

Het waterschap een ver van m’n bed show?

Mijn naam is Tineke Noordermeer Swemmer en ik ben commissielid van de VVD voor het waterschap van Hollandse Delta.

De reden dat ik  dit doe, is dat het waterbeheer ons allemaal raakt. Wij hebben steeds meer met extremen in het weer te maken. Langdurige droge perioden afgewisseld met heftige regenval waarbij in korte tijd veel water valt.

Goed waterbeheer is belangrijker dan ooit. Wij moeten droge voeten houden. Onbeperkt zoet water is allang geen vanzelfsprekendheid meer maar moet wel beschikbaar blijven voor nu en later. Er moeten investeringen in de waterveiligheid gedaan worden. Investeringen, die wij als belastingbetaler aan het waterschap betalen. Het gaat daarbij wel om het vinden van een goede balans tussen de investeringen en de hoogte van de waterschapslasten.

Het waterschap leeft onvoldoende bij de mensen. Voelen wij ons wel betrokken bij het waterschap? Wat weten wij van het waterschap? Hoe is de communicatie van het waterschap richting de inwoners?

Ik vind dat dit allemaal een stuk beter kan. De komende 4 jaar zou ik mij graag voor u willen inzetten om hier verandering in aan te brengen.